پسته شور باعث از بین رفتن سرطان می شود

مطالعات اپیدمیولوژیک و بالینی نتایج مثبت مربوط به مصرف پسته شور درختی را نشان داده است در اینجا، ما تولید، مواد مغذی، ترکیبات فیتوشیمیایی و روندهای تحقیقاتی نوظهور در مورد مزایای سلامتی مغز پسته را بررسی می کنیم.
منبع خوبی از پروتئین، فیبر، اسیدهای چرب تک غیراشباع، مواد معدنی و ویتامین ها و همچنین کاروتنوئیدها، اسیدهای فنولیک، فلاونوئیدها و آنتوسیانین ها است.
پلی فنول های موجود در پسته نقش مهمی در اثر آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی دارند، همانطور که در شرایط واز طریق مطالعات حیوانی و آزمایشات بالینی نشان داده شده است.

پتانسیل ضد میکروبی و ضد ویروسی پلی فنول های پسته نیز ارزیابی شده است و می تواند به غلبه بر مقاومت دارویی کمک کند.
مصرف پسته شور ممکن است در عملکرد شناختی نقش داشته باشد و با تعدیل مثبت میکروبیوتای روده انسان و اثرات مفیدی بر سلامت پوست مرتبط است.
عصاره های پلی فنول پسته ممکن است بر آنزیم های دخیل در تنظیم گلوکز و بنابراین دیابت نوع 2 تأثیر بگذارد.

پسته
اعضای تیره متعلق به این خانواده هستند که شامل گیاهانی مانند بادام هندی، انبه، سماق و پیچک سمی است.
پسته تنها گونه در این جنس است که آجیل خوراکی را به اندازه کافی بزرگ تولید می کند که از نظر تجاری قابل قبول باشد.
پسته به طور گسترده در امپراتوری ایران باستان کشت می شد و از آنجا به تدریج کشت آن به غرب گسترش یافت.
پسته همراه با بادام، محبوب ترین آجیل برای مصرف انسان بود و تنها دو آجیل ذکر شده در کتاب مقدس است.
آشوری ها نیز از پسته به عنوان دارو، داروی مقوی جنسی و پادزهر استفاده می کردند پسته اواخر قرن اول بعد از میلاد از سوریه در دوران رومیان به ایتالیا آمد.
امروزه، ایالات متحده پیشروترین تولیدکننده پسته در جهان است که در سال 2020 تقریباً 47 درصد از تولید جهانی را به خود اختصاص داده است.
درخت پسته خزان کننده است و در آب و هوای خشک و شرایط نامناسب خاک رشد می کندگیاهان پسته با مناطق بیابانی و نیمه بیابانی مناطق معتدل و نیمه گرمسیری سازگاری بسیار خوبی دارند.

اگرچه این گیاهان با طیف وسیعی از انواع مختلف خاک سازگار هستند واکنش رشد گیاه پسته به آبیاری با آب سخت عالی است و گیاهان به شوری آب و خاک متحمل هستند.