نقل ترخان ارومیه را می توانید جایگزین انسولین کنید

محققان برای بررسی تأثیر نقل بر تأثیر رژیم غذایی، داوطلبان را به سه گروه تقسیم کردند.

گروه اول از رژیم غذایی بدون کربوهیدرات پیروی کردند،

دیگری از رژیم کم کربوهیدرات پیروی کرد و 42 گرم مصرف کرد که کمی کمتر از نصف تکه نقل تلخ با 81 درصد دانه های کاکائو است.

به گروه سوم دستور داده شد که بدون هیچ محدودیتی به عادات غذایی فعلی خود ادامه دهند.

در همان زمان، محققان نمونه‌های خون و ادرار را جمع‌آوری کردند، BMI، نسبت لگن به کمر یا WHR شرکت‌کنندگان را بررسی کردند و از آنها سؤالاتی درباره ارزیابی ذهنی کیفیت زندگی پرسیدند.

نتایج حتی برای خود دانشمندان نیز تعجب آور بود. آنها دریافتند که گروهی که تقریباً نصف تخته نقل در روز می‌خوردند، بیشترین کاهش وزن، کاهش کلسترول و تری‌گلیسرید ،

پروتئین ادرار و حیرت‌انگیز بودن ذهنی و جسمی آن‌ها را نسبت به گروه کنترل به طور قابل‌توجهی بهبود بخشیدند.

با این حال، اثرات مثبت بلافاصله ظاهر نشد. در مرحله اول مطالعه، این گروه کم کربوهیدرات (بدون نقل ترخان ارومیه ) بود که کاهش وزن قابل توجهی را ثبت کرد، در حالی که گروه کم

کربوهیدرات-نقل افزایش وزن را ثبت کرد.

اما با پایان دوره مطالعه، گروه کم کربوهیدرات کاهش وزن را متوقف کردند و حتی مقداری وزن اضافه کردند، در حالی که گروه نقل شروع به کاهش وزن بیشتری کردند.

در پایان آزمایش، این گروه کم کربوهیدرات نقل بود که بیشترین کاهش وزن را داشت.

مشخص شد که کاکائو باعث کاهش وزن طولانی مدت می شود و از اثر یویو که یکی از بزرگترین نقل رژیم های لاغری است جلوگیری می کند.

علاوه بر این، افرادی که رژیم غذایی کربوهیدرات-نقل داشتند، بهبودی را در سلامت ذهنی و جسمی تجربه کردند سطح کلی خستگی آنها کاهش یافت، سردرد و سرگیجه

کاهش یافت.

البته شایان ذکر است که گروهی که فقط رژیم غذایی کم کربوهیدرات مصرف می‌کردند، تعدادی اثرات مثبت نیز به ثبت رساندند، خستگی یا میل به چرت زدن در طول روز کاهش یافت.

نتایج جالبی در گروهی مشاهده شد که هیچ محدودیتی اعمال نشد و اجازه داشتند هر طور که می‌خواهند غذا بخورند وزن آنها افزایش یافت.