خرید پشتی ترمه سنتی یزد ارزان قیمت

برای خرید پشتی ترمه سنتی می توانید با مشاهده انواع سایت های فروشگاهی که در اینترنت وجود دارد خرید خود را قطعی نموده و با ارنباط با واحد فروش ان سایت اقدام به خرید کنید. همانطور که برای دوخت انواع رومیزی ترمه کارگاه های زیادی در سطح استان یزد وجود دارد برای دوخت و ساخت انواع پشتی سنتی ترمه نیز کارگاه های کوچک و بزرگ فراوانی وجود دارد که با استفاده از پارچه های ترمه متنوع در تراکم ها و کیفیت های مختلف از ابریشم و پلی استر پشتی و ست شاه نشین تولید می کنند.

معرفی کارگاه تولید پشتی ترمه

بسیاری از این پشتی های سنتی ترمه در داخل خود استان یزد و اصفهان تولید و آماده می شود و برای فروش و عرضه به بازارهای داخلی و حتی خارجی نیز ارسال می کنند. کشورهای حوزه خلیج فارس بسیاری از خریداران این نوع محصول سنتی هستند.برای عراقو افغانستان نیز این محصول طرفداران خود را پیدا کرده است.

کارگاه هایی هستند که خود پارچه ترمه را می بافند و به صورت مستقیم به دوخت پشتی مشغولند. کارگاه هایی هم هستند که پارچه ترمه را از کارخانه های ترمه بافی خریداری نموده و به تولید پشتی ترمه و پر کردن آن مشغولند. خرید به صورت مستقیم از کارگاه هایی که پارچه نیز از خودشان است از این نظر بهتر است که تنوع طرح و رنگ بیشتری می توانند در پارچه بدهند و هم اینکه قیمت تمام شده آن برای خریدار کمتر است.

در شهر یزد و شهرستان های ان مانند میبد و اردکان و همچنین مهریز و ابرندآباد کارگاه های کوچک و بزرگ بسیاری است که به صورت عمده و در سطح انبوه به تولید پشتی ترمه سنتی مشغول هستند.

آموزش دوخت پشتی ترمه یزدی

دوخت پشتی علاوه بر اینکه می تواند شغل منتاسبی باشد اگر سرمایه و فضای کافی در اختیار باشد نوعی کارآفرینی برای جوانان نیز محسوب می شود. با توجه به اینکه هنوز این محصول سنتی خریداران زیادی دارد می توان با دوخت و فروش این نوع پشتی ها سود خوبی را به دست آورد.

برای دوختن پشتی صندوقچه، آن را شاه نشین نیز می گویند. چندین روش وجود دارد. بعد از خرید پارچه ترمه، که هم در پارچه های ساده و هم پارچه در بازار موجود است، می توانید ابعاد مورد نظر خود را در نظر بگیرید و به عنوان مثال، همان مقدار پارچه را برای یک جفت پشتی ترمه با ابعاد 60 * 80 خریداری کنید .البته، 10 سانتی متر پارچه بیشتر باید در اطراف آن در نظر گرفته شود. بعد از دوختن مغز، باید اطراف پارچه پشتی پر از الیاف شود.

این کارگاه ها سعی می کنند با خیاطی انواع مختلف ترمه، انواع پشتی های ترمه را با کیفیت بالا بفروشند. هدف از اقامتگاه سلطنتی مجموعه ای از انواع پشتی های ترمه است که در ابعاد و اندازه های مختلف دوخته و فروخته می شوند.