ترشی سیر فله که می تواند بدنتان را ضد عفونی کند

آلین (آلیسین) با باکتری های گرم مثبت و گرم منفی مبارزه می کند، دارای اثر ضد عفونی کننده قوی است. از تشکیل و گسترش بیشتر باکتری ها جلوگیری می کند.

مزیت سیر نسبت به آنتی بیوتیک های مصنوعی این است که باکتری های مضر را از بین می برد، در حالی که آماده سازی های دارویی از شر میکروارگانیسم های مضر و مفید خلاص

می شوند و در نتیجه میکرو فلور ما را مختل می کنند.

با خوردن روزانه سیر، بدن خود را در برابر هلیکوباکتر پیلوری، سالمونلا، استرپتوکوک و استافیلوکوک و همچنین در برابر عوامل بیماری‌زای مسبب سل، اسهال خونی، کاندیدیازیس و

تبخال محافظت می‌کنید.

آلیسین موجود در سیر برای سیستم قلبی عروقی ما مفید است. مصرف روزانه یک یا دو حبه سیر باعث تقویت عروق خونی و بهبود گردش خون می شود، همچنین غلظت کلسترول مضر را کاهش می دهد.

بنابراین، ترشی سیر فله خطر لخته شدن خون، سکته مغزی و حمله قلبی را کاهش می دهد . سیر به کاهش فشار خون نیز کمک می کند.

این گیاه با تأثیر مثبت بر عروق و عروق، از قلب بیماران دیابتی در برابر کاردیومیوپاتی و تصلب شرایین نیز محافظت می کند.سیر یکی از بهترین محصولات طبیعی مفید در پیشگیری و درمان بیماری های ویروسی است.

طبق تحقیقات، خوردن سیر روزانه می تواند خطر ابتلا به سرماخوردگی را تا 60 درصد کاهش دهد. و وقتی دیگر از خود در برابر سرماخوردگی محافظت نمی کنیم، سیر زمان بهبودی را تا 70 درصد کوتاه می کند.

اثر ضد ویروسی سیر به دلیل محتوای بالای ترکیبات گوگرد موجود در آن است که باعث تقویت سیستم ایمنی و خنثی کردن رادیکال های آزاد و سموم می شود.

گوگرد، دی آلیل سولفید، اس آلیل سیستئین و سلنیوم موجود در سیر به حذف رادیکال های آزاد از بدن کمک می کند و ممکن است از تکثیر سلول های سرطانی جلوگیری کند.

مطالعات نشان داده است که مصرف مداوم سیر احتمال ابتلا به سرطان را تا 20 درصد کاهش می دهد. این امر به ویژه در مورد سرطان های معده ، روده بزرگ، کبد و سینه صدق می

کند.